bullying si mobbing

In jos

bullying si mobbing

Mesaj  baso la data de Joi Iun 20, 2013 7:09 am

Doi termeni intrati relativ recent in limba romana si care descriu perfect un comportament foarte raspandit in Romania, comportament pe care ai nostri sunt incapabili sa-l corecteze, macar preluand acele programe de preventie experimentate cu succes in alte tari . Mai ales ca tot se vorbeste despre cresterea alarmanta a violentei in scolile romanesti si nu numai. Chiar cred ca, dimpotriva, exista cercuri interesate in amplificarea acestui fenomen pana la cote alarmante, pt. ca el sa devina o caracteristica definitorie pentru romani. Presa si televiziunile contribuie foarte mult in cultivarea bullyingului.
Referitor la cyber-bullying, unde anonimatul permite o si mai mare extindere a fenomenului, am scris de multe ori ca este aproape socanta agresivitatea verbala a romanilor comentatori pe diverse site-uri care permit comunicarea opiniilor, comparativ cu strainii. Si nu sunt doar frustratii ori nebunii care simt nevoia sa se manifeste agresiv, ci si injuracii de partide ori de diverse vip-uri , parca mobilizati de o forta nevazuta sa creeze curente agresive de opinie, incarcate de rautate si ura.

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Ce reprezintă de fapt bullying-ul?
Bull în limba engleză înseamnă taur. Bullies (în aceeaşi limbă) înseamnă agresori, iar Bullying este acţiunea agresivă (verbal, acţional şi implicit emoţional) desfăşurată între două sau mai multe persoane şi începe prin intimidarea unuia de către celalat. Poate nu întâmplător rădăcina termenului este „taur”, cu trimitere la brutalitate, „luat în coarne”, forţă conflictuală şi comportament agresiv. Intimidarea şi ameninţarea este o încercare agresivă, de obicei sistematică şi continuă în scopul subminarii şi rănirii cuiva pe baza unor slăbiciuni percepute la acesta. Deşi frecvent asociate cu copii, agresiunile pot apărea la orice vârstă, iar membrii grupurilor minoritare sunt mult mai susceptibile de a fi hărţuiţi la vârsta adultă (mobbing-ul).
Un exemplu de bullying
Intimidarea agresiva a elevilor este probabil, forma cea mai bine-cunoscută de bullying. Copiii pot intimida fizic pe alţi copii lovindu-i, luând în posesie cu forţa obiectele acestora, deteriorându-le sau nu. Intimidarea poate fi, de asemenea, verbală şi poate include tactici de excludere, poreclire şi ameninţarea cu bătaia. O problemă în creştere este cyber-bullying-ul constând in utilizarea internetului şi a altor tehnologii de comunicare pentru a face rău în mod deliberat unei alte persoane. Unele studii indică faptul că băieţii sunt mult mai probabil să se angajeze în agresiuni fizice în timp ce fetele sunt mai inclinate spre a participa la agresiuni verbale. Din acest motiv, agresiunile fetelor pot fi subestimate şi pot dura mai mult înainte de a fi observate.
Bullying-ul la adulţi
Atacurile pot apărea, de asemenea şi la vârsta adultă. În ultimii ani, la locul de muncă agresiunile au primit o atenţie semnificativă (şi un nume – mobbing-ul). Aceste agresiuni pot lua forma de hărţuire sexuală, încearcarea de a smulge favoruri, excluderea unor oameni din şedinte sau activităţi, bârfe sau alte forme de ostilitate făţişă. Unele forme de intimidare şi hărţuire la locul de muncă în special cele din punct de vedere sexual, sunt de atacabile in justitie şi penalizate legal.
Efectele bullying-ului
Intimidarea agresivă poate scădea dramatic stima de sine a victimei. Atunci când apare în copilărie, aceasta poate interfera cu dezvoltarea de aptitudini sociale şi relaţii normale. Victimele agresiunii simt de multe ori frica de a merge la locul unde s-a petrecut agresiunea, fapt deosebit de problematic atunci când agresiunea se produce la locul de muncă sau la şcoală. În cazuri extreme, intimidarea şi agresarea victimelor poate avea drept consecinţă tentativa de sinucidere.
Cum recunoaştem fenomenul
Psihologii definesc agresiunea de tip bullying ca un model constand în următoarele comportamente (nu neapărat toate simultan):
- Excluderea socială
- Calomnie (transmisă din gură în gură, prin social media, etc)
- Abuz direct verbal
- Alte forme de violenţă psihologică de tip "război" (serialul "Mean Girls" e un exemplu pentru a obţine o idee)
- Altercaţii fizice neprovocate de victimă, ca ex: împingeri, înghiontiri mai ales dacă sunt severe şi cu greu pot fi catalogate ca rezonabile şi neintenţionate. O astfel de acţiune trebuie amendată imediat de la prima intenţie.
- Agresiuni sexuale neprovocate de victimă ca de ex : atingeri nepotrivite pe anumite zone intime. O acţiune imediată ar trebui să apară după prima intenţie sau în cazul în care astfel de acte sunt folosite ca ameninţări.
Ce poate declanşa atacul
Victimele pot fi ţinte din cauza unei calităţi unice sau a unui set de calităţi ce diferenţiază tânărul de ceilalţi colegi ai săi. Calităţi sau caracteristici, cum ar fi inteligenţa, atractivitatea, o dizabilitate de învăţare, precum şi depresia sau anxietatea specifică pot seta un tânăr ca fiind o potenţială victimă. Agresorii nu se potrivesc de obicei stereotipului de bruta. De multe ori, agresorii sunt carismatici, arată o empatie mare faţă de cei în "cerc", şi au alte calităţi dezirabile, care fac colegii să graviteze în jurul lor. Aceste calităţi, la rândul lor, împrumută o formă de acceptabilitate a comportamentului lor, fie printr-o teamă pe care alţii o au de a nu fi acceptaţi sau de a fi vizaţi, ori din cauza convingerii că un "copil bun" nu ar acţiona în acest fel faţă de altul decât dacă acela ar merita agresiunea.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Unul dintre pionierii şi fondatorii programelor de prevenţie privind bullyingul este dr. Olweus din Norvegia. În cartea lui din 1993, „Bullying-ul în şcoală: Ce ştim şi ce putem face”, dr. Olweus identifică caracteristicile elevilor, care alcătuiesc profilul de agresor şi cele care alcătuiesc profilul de victimă.
.....

Cercetările făcute de Olweus au dus la dezvoltarea Programul de Prevenire a Bullyingului în şcoală. Ca parte a unei iniţiative guvernamentale, programul este oferit în toate şcolile publice din Norvegia.
Un număr tot mai mare de şcoli în SUA folosesc acum programul şi îl consideră un model pentru prevenirea violenţei. Şase evaluări, la sclală mare, ale programului, pe o perioadă de mai mult de 20 de ani, scot în evidenţă eficacitatea acestuia: Reducerea substanţială – între 30-50% - a frecvenţei  cu care elevii raportează experinţe de  bullying; Reducerea semnificativă a frecevenţei cu care elevii semnalează prezenţa comportamentelor anti-sociale, cum ar fi acte de vandalism, furt, beţie, şi absenteism; Îmbunătăţiri semnificative la nivelul "climatul social", din clasă (nivel mai ridicat de disciplină la nivelul clasei, relaţii sociale pozitive, atitudine pozitivă faţă de şcoală); creşterea satisfacţiei şcolare a elevilor.
Această intervenţie s-a dovedit că reprezintă o abordare eficientă şi relativ simplă în reducerea comportamentelor agresive în rândul populaţiei şcolare. Bullyingul a fost explicat din perspectiva învăţării sociale ca un binom agresor-victimă care se dezvoltă prin modelare şi reîntărire (Craig & Pepler, 1995). Asta înseamnă că un coleg poate imita comportamentul agresiv al unui  elev care manifestă comportamente de bullying, iar victima poate întări comportamentul  unui elev care agresează prin faptul că afişează semne de discomfort (teamă) faţă de comportamentul manifestat. Ca o consecinţă, efortul de corectare a acestui comportament, ar trebui să includă grupul de egali/copii în forma unei abordări care cuprinde şcoala ca întreg; Replicarea  parţială a programului, în Anglia şi Statele Unite au avut, de asemenea, rezultate pozitive, deşi au existat şi o serie de limite;

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

In scoli avem profesori care isi bat si isi intimideaza elevii ([Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] – atentie: profesorul NU a patit nimic dupa aceasta intamplare!) si elevi violenti si care isi agreseaza atat colegii cat si profesorii.
Ii vedeti in trafic: in masini puternice, incalca toate regulile pentru ca stiu ca nu vor fi pedepsiti, depasesc coloanele, trec pe rosu si devin fizic agresivi atunci cand vreun alt sofer ii incomodeaza.
I-ati vazut si pe la televizor, des: incearca sa isi anihileze adversarul nu combatand ideile acestuia, ci minimizand persoana: se iau de obicei de genul tau, de educatia ta (“nu aveti nici educatia, nici competentele necesare sa discutati despre acest subiect!”), de sotul/sotia ta, de familia ta, de etnia ta, de aparenta ta fizica. Vorbesc peste interlocutori, sunt lipsiti de respect, se uita de obicei in sus, cu dispret, nu isi privesc oponentii in ochi. Par a sti multe lucruri si nu poti contesta sau verifica asta pentru ca iti este teama sa nu devii o noua tinta.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

baso
supraviețuiește în orice condiții și în spațiul virtual
supraviețuiește în orice condiții și în spațiul virtual

Mesaje : 16005
Data de inscriere : 04/10/2010

Sus In jos

Re: bullying si mobbing

Mesaj  ENKI la data de Dum Noi 19, 2017 4:27 pm

Nu cred ca incape intreg articolul aici, nici n-am timp sa incerc, asa ca pun doar link.



[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]


EDIT. Abia plecasem, cand am dat peste ilustratia potrivita, io ramanand la parerea ca scoala tip fabrica trebuie abolita. Laughing


[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]


Ultima editare efectuata de catre ENKI in Dum Noi 19, 2017 4:31 pm, editata de 1 ori (Motiv : completare cu EDIT)
avatar
ENKI
supraviețuiește în orice condiții și în spațiul virtual
supraviețuiește în orice condiții și în spațiul virtual

Mesaje : 13931
Data de inscriere : 07/02/2010

Sus In jos

Re: bullying si mobbing

Mesaj  baso la data de Dum Noi 19, 2017 8:24 pm

Cam din clasa a V-a n-am mai vazut carnetul de note al lui fii-mea decat ocazional, cand il uita la vedere Laughing In clasele primare era obigatoriu sa-l semneze parintii. In gimnaziu a fost printre ultimii din clasa, cu media generala V-VIII  un pic peste 9.  raset  Am fost placut impresionata cand i-am vazut foaia matricola din liceu. Media generala pe liceu :9,05. Laughing
N-am pus presiunea pe ea niciodata la capitolul note si poate din acest motiv imi povestea cam de fiecare data cand incasa o nota proasta. Doar pt. examenul de intrare la liceu si pt. bac am rugat-o sa se autoevalueze daca si la ce materii ar avea nevoie de ajutor, ca pregatire suplimentara.
Singurul moment in care m-a socat putin, au fost rezultatele obtinute la simularea bacului , insa am reactionat pozitiv, comentand sec ca nu sunt note care sa reflecte nivelul ei de inteligenta raset Taica-sau a fost mai dur cu ea, frustrat ca nu se putea lauda la serviciu, in fata subordonatilor, cu notele urmasei la simulare. M-au cam enervat atunci comentariile lui lipsite de tact, desi  fata s-a justificat credibil in fata noastra ca a experimentat ce note poate lua la simularea bacului fara sa se fi pregatit inainte, bazandu-se doar pe ce-si aducea vag aminte si improvizatii  raset A luat peste 5 la fiecare materie, insa noua ne-a spus atunci cu un punct in plus la fiecare disciplina, ca sa nu streseze prea tare (pe bune ca eu i-AM APRECIAT GRIJA  ei de a nu ne tulbura si mai tare) laugh ADEVARATELE note de atunci ni le-a dezvaluit doar dupa ultimul examen de la BAC, inainte de afisarea rezultatelor raset Ceea ce l-a imbolnavit la cap pe taica-sau,care a devenit brusc neincrezator in posibilitatea fetei de a lua BAC-ul... si sa-l faca astfel de rusine  suspect
Personal, am fost surprinsa cat de superficial isi cunoaste propriul copil si, pe undeva, am apreciat sadismul subtil al fetei de a-si  pune tatal la incercare  Twisted Evil Doar pt. el a fost horror asteptarea afisarii  rezultatelor de la BAC laugh Intre mine si  fii-mea, ambitia mea a fost sa nu fie sub 9 ca medie generala. La scorul de 9,01  ca medie la BAC, fii-mea a fost la inaltimea stachetei de comun acord impusa, desi ea a avut nedumeriri ca de ce nu a luat mai mult la unele dintre disciplinele de examen frustrated Pur si simplu n-a vrut sa faca contestatie, desi am incurajat-o in acest sens. In final, a contat ca a intrat la facultate acolo unde si-a dorit, pe loc subventionat de la buget, acesta fiind targetul pe care si l-a propus cu media respectiva, necontestata cheer

baso
supraviețuiește în orice condiții și în spațiul virtual
supraviețuiește în orice condiții și în spațiul virtual

Mesaje : 16005
Data de inscriere : 04/10/2010

Sus In jos

Re: bullying si mobbing

Mesaj  ENKI la data de Lun Noi 20, 2017 9:02 am

Imi evaluam studentii cu teste grila, rapide, de doar 9 intrebari, astfel incat sa nu aiba timp sa susoteasca, intoarca privirea la colegi etc. Le promiteam inca de la inceput ca vor trece examenul cu siguranta, in cazul in care chiar citesc intrebarile si incearca sa raspunda la ele, fie din amintiri, fie chiar la plezneala. In schimb, urmau sa paraseasca sala pe loc, in cazul in care ar fi incercat sa fraudeze examenul. 10 minute le ofeream pentru completarea chestionarului, dupa care treceam la corectat, cu ei de fata. Astfel, fiecare afla atat propriile greseli, cat si pe cele ale colegilor, toti stand insa incordati, pentru ca notele se insirau implacabil in intervalul 3-7 (rareori 8 ), cele mai multe fiind de 4 si 5.  raset  Cand corectura lua sfarsit, pe parcurs afland ei si cum ar fi trebuit sa raspunda corect, imi faceam mea culpa in fata lor pentru calibrarea testelor si modificam capetele intervalului: 3 devenea 6, iar 7 devenea brusc 10. laugh  In rarisimul caz al unui 8 care ar fi trebuit sa devina 11, ceream mai intai acordul celui ce luase 8, ca in catalog si carnet sa-i fie trecuta doar nota 10. laugh
Oricat am lucrat la ajustarea acelor teste, scazand stacheta, nu am reusit sa obtin niste note normale, astfel incat toti sa treaca din prima si sa nu-mi ocupe zile in sesiunea de toamna. laugh Insa intotdeauna mi-am zis ca e vina mea, ca nu reusesc sa-i atrag suficient inspre miracoulul cunoasterii. Asta era, la mine ajungeau in anul 3, asa ca bietii studentii erau deja stresati de ceilalti capsomani didactici, care ii picau si ii tineau tensionati an de an, pana in jurul datei de 1 octombrie, macinandu-le nervii si personalitatile. Cand le spuneam ca ma pot intrerupe oricand in timpul cursului (pentru a intreba orice), ca n-au nevoie de notite (pentru ca le ofer gratuit cursul in format electronic) si ca nu fac prezenta, chiar si cei din sala putand pleca daca se plictisesc, se uitau la mine ca la un extraterestru.Laughing
avatar
ENKI
supraviețuiește în orice condiții și în spațiul virtual
supraviețuiește în orice condiții și în spațiul virtual

Mesaje : 13931
Data de inscriere : 07/02/2010

Sus In jos

Re: bullying si mobbing

Mesaj  baso la data de Lun Noi 20, 2017 4:35 pm

Sunt curioasa cum se va descurca fii-mea in studentie. Ca o prima impresie, dupa 2 luni, mi-a spus ca are materii interesante, placandu-i mai mult seminariile decat orele de curs.

Despre scoala si profii pe care i-a avut, cu foarte putine exceptii, are o parere foarte proasta. Din relatarile ei,am regasit multe puncte comune cu articolul analitic pe care l-ai postat.

Recunosc ca inca din gimnaziu am fost cam socata de bullyingul practicat de foarte multi dascali cu elevii. Absolut nimic nu s-a schimbat in bine fata de scoala din perioada comunista. Exact acelasi stil de predare si de umilire a elevilor de catre profesorii care au deprins aceleasi naravuri pt. a omori din fasa orice sclipire personala, personalitatea fiecarui elev, creativitatea, curajul. Pe la inceputul clasei a VI-a am sesizat ca fii-mea era schimbata, devenind introvertita, pierzandu-si sponateniatea delicioasa cu care eram obisnuita.Se pare ca trecerea de la clasele primare( in care invatatoarea a fost ca o a doua mama pt. copii) la profesori pt. fiecare materie, a fost putin cam socant pt. ea, mai ales ca avea si cativa profesori cam dusi cu capul, cu idei bizare si la care trebuia sa se adapteze pt. a nu le cadea pe invers. De pilda, una dintre profesoare le-a impus fetitelor cu parul lung ca la orele ei sa aiba parul legat in 2 codite. A mea era stresata in zilele in care avea ore  cu individa ca sa-i fac dimineata  frizura agreata de profesoara  Laughing Pentru ca tipa chiar tinea la damblaua ei, le-a facut demonstratie de forta, ascultand si dand note mici tuturor fetelor cu parul lung care nu-l aveau prins in doua codite. Nici macar parul prins in coada de cal nu era corect din punctul ei de vedere . suspect
Deoarece am simtit-o cam deprimata la sfarsitul clasei a V-a, am insistat sa-si gaseasca si alte activitati extrascolare de facut in echipa, astfel incat sa se deconecteze cu placere de ceea ce se intampla la scoala. S-a inscris din proprie initiativa la cercetasi si s-a tinut de treaba asta pana cand s-a schimbat conducerea clubului, deceptionata de noii conducatori. In plus, i s-a parut atractiva ideea de a fi actrita , astfel incat, pt. ca o cunosteam pe profa de teatru de la Palatul Copiilor, i-am  pus fetei o pila buna, cu conditia ca fata sa se tina la modul serios de activitatea asta. Ceea ce a si facut pt. ca i-a placut. Profa de teatru mi-a laudat-o sincer la finalul activitatii in trupa respectiva, fiind unul dintre copiii pe care s-a putut bizui ca seriozitate si participare consecventa la toate repetitiile si piesele de teatru prezentate publicului. Ca fii-mea are un un excelent spirirt de echipa si ca doar prietena ei cea mai buna din trupa de teatru, o mare manipulatoare, a stricat ultima reprezentatie(fii-mea si prietena ei avand roluri principale) . Ca a fost prima data cand i s-a intamplat ca una dintre fetele cu rol principal, de baza in echipa, sa renunte brusc la participare cu mai putin o luna inainte de concurs, fara sa-i pese deloc de  ceilalti implicati in proiect. Furioasa am fost si eu pentru ca le-am confectionat costumele la toti din piesa de teatru. Asta e. Nu toti cei talentati artistic au si caracter, chiar daca pot mima ca l-ar avea.

baso
supraviețuiește în orice condiții și în spațiul virtual
supraviețuiește în orice condiții și în spațiul virtual

Mesaje : 16005
Data de inscriere : 04/10/2010

Sus In jos

Re: bullying si mobbing

Mesaj  ENKI la data de Lun Noi 20, 2017 5:20 pm

baso a scris:Sunt curioasa cum se va descurca fii-mea in studentie.

Daca nu se plictiseste de platitudinile profesorilor, n-are cum sa nu se descurce foarte bine. Very Happy
avatar
ENKI
supraviețuiește în orice condiții și în spațiul virtual
supraviețuiește în orice condiții și în spațiul virtual

Mesaje : 13931
Data de inscriere : 07/02/2010

Sus In jos

Re: bullying si mobbing

Mesaj  baso la data de Lun Noi 20, 2017 11:55 pm

Ceea ce m-a impresionat puternic din articol, respectiv din relatarile copiilor, a fost replica taioasa a acelei profesoare care a spus ”taci, copile, că fac ruleta rusească cu viața ta”...Mi s-a parut foarte profunda si oribila in acelasi timp. A fost o replica izvorata direct din putul gandirii si-mi imaginez cat de socati or fi fost copiii cand au auzit ce poate scoate din ea. E dificil sa uiti asa ceva laugh

baso
supraviețuiește în orice condiții și în spațiul virtual
supraviețuiește în orice condiții și în spațiul virtual

Mesaje : 16005
Data de inscriere : 04/10/2010

Sus In jos

Re: bullying si mobbing

Mesaj  ENKI la data de Mar Noi 21, 2017 8:10 am

baso a scris:Ceea ce m-a impresionat puternic din articol, respectiv din relatarile copiilor, a fost replica taioasa a acelei profesoare care a spus ”taci, copile, că fac ruleta rusească cu viața ta”...Mi s-a parut foarte profunda si oribila in acelasi timp. A fost o replica izvorata direct din putul gandirii si-mi imaginez cat de socati or fi fost copiii cand au auzit ce poate scoate din ea. E dificil sa uiti asa ceva laugh
Chiar asa, acel "Taci, copile!" e principalul vector al educatiei ce se bazeaza pe disciplina, practic o inregimentare in matrix-ul pe care ni l-am construit cu inversunare pentru a schimba lumea. Si nu doar in scoala tip fabrica il auzim adesea pe "Taci!" sau varianta lui edulcorata "Liniste!", ci chiar in familia... traditionala, iar asta dupa ce parintii s-au straduit doi ani sa-l invete sa vorbeasca pe acel copil la care se tot rastesc mai apoi, inchizandu-i gura tocmai cand ar avea ceva de comentat. Poate daca, intr-un feedback natural, ar fi ascultate si luate in consideratie parerile despre lume ale copiilor proaspat vorbitori si inca liberi in gandire, lumea asa cum o stim, ajunsa in pragul colapsului, s-ar metamorfoza instantaneu.

avatar
ENKI
supraviețuiește în orice condiții și în spațiul virtual
supraviețuiește în orice condiții și în spațiul virtual

Mesaje : 13931
Data de inscriere : 07/02/2010

Sus In jos

Re: bullying si mobbing

Mesaj  baso la data de Mar Noi 21, 2017 11:18 am

Cunosc senzatia Very Happy Ma fascina si pe mine gandirea micutei, mai ales ca a inceput repede sa vorbeasca, fiind foarte comunicativa. La 2 ani era deja o mare vorbareata, de neoprit. Era absolut delicioasa in replici si spontana, punandu-i adeseori pe adulti in incurcatura. Multi se mirau, amuzati,cum mogaldeata ii punea la punct.Toti cunoscutii nostri o indrageau pentru felul ei direct si pozitiv de a fi, lipsita total de complexe in dialogul cu adultii. Nu de putine ori s-a intamplat ca unii prieteni s-o intrebe "asa-i ca te-a invatat maica-ta ce sa spui ?" in timp ce eu radeam cu pofta cum reusea micuta sa-i blocheze, fara cea mai micuta contributie din partea mea. Laughing  Pai daca reusea sa faca asta cu mine, fara sa ma supere, ci dimpotriva, sa ma lase fara replica, bufnind in ras la ineditul explicatiilor pe care le oferea fara sa stiu de unde le improviza atat de rapid si cu atata prospetime, era floare la ureche pt. ea sa se desfasoare natural si cu altii.
Din pacate, asa cum am precizat, am inceput sa realizez ca incepand din clasa a V-a, aceasta spontaneitate naturala delicioasa a inceput sa i se atenueze in contactul social zilnic cu felurite feluri de profesori, aproape fiecare cu damblale personale la care tineau sa le fie respectate, ca sa nu faca ruleta ruseasca cu micutii. M-a cam suparat sa sesizez transformarea ei intr-o introvertita, intr-un timp atat de scurt, inclusiv in familie. Am simtit ca trebuie sa intervin cumva pt. a o stimula sa participe la activitati extrascolare care sa-i continue spontaneitatea si sa-i dezvolte personalitatea, creativitatea si spiritul de echipa. Mi s-a parut absolut stupid sa asist si sa contribui la transformarea ei intr-un robotel introvertit care sa repete doar ce-i dicteaza altii ca sa se simta apreciata pt.aptitudinea ei de a baga la cap si a imita sau executa  ce i se cere, astfel incat sa  se simta fericita sa fie considerata un elev model, de dat ca exemplu. In tot cazul, ea a fost un ingeras fata de mine, la aceleasi varste. Poate din acest motiv am stiut cum s-o citesc, fara sa intervin brutal ori sa o domin cu de-a forta, fiind incantata de personalitatea ei, in ciuda unor diferente care s-au manifestat mai tarziu si care, trebuie sa recunosc,s-a intamplat sa ma scoata din pepeni, fiind nevoita de a numara pana la 10 sau pana la 100 inainte de a reactiona.vesel  
Asta-i riscul de a fi o mama toleranta ...pana la un punct. Laughing I-am si facut cunoscut faptul, recent, ca de am avea aceeasi varsta, cu siguranta am fi bune prietene, amuzate reciproc de stilul fiecareia, distrandu-ne copios impreuna pe seama altora, mult mai prosti  Laughing

baso
supraviețuiește în orice condiții și în spațiul virtual
supraviețuiește în orice condiții și în spațiul virtual

Mesaje : 16005
Data de inscriere : 04/10/2010

Sus In jos

Re: bullying si mobbing

Mesaj  baso la data de Mar Noi 21, 2017 3:08 pm

Recent am calatorit cu trenul, in compartimet intrand si o fatuca ( in clasa a XI-a, detaliu aflat mai tarziu). A scos din geanta Biblia si a inceput sa citeasca.La urmatoarea statie a aparut pe culoar un baietel inalt, cam la 1,90, cu o frizura  afro imensa; ai fi zis ca este un copacel prea lung crescut pentru claia aia rotunda si imensa de pe cap.In  rest, frumuel si delicat. Si i s-a pus brusc pata sa intre in compatrimentul nostru, sesizand cu siguranta fetiscana  aflata pe locul dinspre usa. La nici 10 minute dupa ce a intrat in compartiment, a abordat-o cu tupeu pe fatuca, facand cunostinta cu ea Very Happy  A fost totalmente delicios  sa asist, fara sa vreau, la dialogul dintre cei doi, de o frumusete si o ingenuitate absolut debordanta. Baiatul era student in anul I la Politehnica, expilcandu-i fetei, mai mica decat el, cum spaima bacalaureatului o poate plasa intr-o cutie de carton pusa fortat pe cap, fara sa ma vada nimic inainte de urmat. Ca asta  l-a socat cel mai tare si pe el in clasa a XI-a si in continuare, intr-a XII-a,nefiind deloc lamurit spre ce sa se orienteze in viata. Ca si-a ales aproape orbeste destinul si ca abia acum incepe sa-i placa putintel, nefiind convins 100% ca i se potriveste. La un moment dat, a scos din rucsac o jucarioara verde, din plastic, pe care i-a aratat-o fetei, ,cu precizarea ca el a confectionat-o, la o imprimanta 3D. Asta evident dupa ce baiatul s-a lamurit cam cata chimie stia gagica. Si fata chiar stia, desi i-a laudat ulterior opera de arta, un rahat verde spiralat si cu
capac. laugh  
Absolut deloc n-am intervenit critic in dialogul lor, fiind insa   maxim surprinsa ca in statia de tramvai, de la destinatie, fatuca m-a abordat, incantata ca a calatorit in compartiment impreuna cu mine...desi n-am rostit niciun cuvant in timpul calatoriei. Laughing
Pe undeva, fatuca m-a fortat sa o atentionez, spunandu-i ca am o fata ceva mai mare decat ea, ca baiatul este delicios, insa ar trebui tuns(ras pe cap) ca sa nu exagereze la cucerit gagici  raset

baso
supraviețuiește în orice condiții și în spațiul virtual
supraviețuiește în orice condiții și în spațiul virtual

Mesaje : 16005
Data de inscriere : 04/10/2010

Sus In jos

Re: bullying si mobbing

Mesaj  ENKI la data de Lun Dec 04, 2017 7:09 pm

Iata ca niste miori, respectiv cei de la Bitdefender, vor sa schimbe ceva la feisbuc. Shocked


Cyberbullyingul transformă cuvintele în arme.
Lovește unde doare cel mai rău și lasă urme.

Cyberbullyingul se întâmplă și nu poate fi ignorat. Pe cele mai mari platforme de socializare, acolo unde toți adolescenții caută validare. Primul pas în lupta cu cyberbullyingul? Înțelegerea lui.

Ne dorim să convingem Facebook să implementeze un buton Facebook reaction, care să semnalizeze conținutul de tip cyberbullying, fie că este vorba despre remarci răutăcioase, comentarii de ură sau amenințări. Vrem să tragem un semnal de alarmă cu privire la acest fenomen care este normalizat și încurajat prin lipsa de măsuri pentru a-l sancționa.




[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]


Mult succes cu seful NSA, la doresc. laugh
avatar
ENKI
supraviețuiește în orice condiții și în spațiul virtual
supraviețuiește în orice condiții și în spațiul virtual

Mesaje : 13931
Data de inscriere : 07/02/2010

Sus In jos

Re: bullying si mobbing

Mesaj  Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum